سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شرکت مهندسی تولیدات دامپروری و کشاورزی تلید توس تبار

برای اولین بار در ایران آلکالایزر و بافر ترکیبی با نام تجاری

آلکوباف

 

ماهیت آلکوباف چیست؟

سالهای زیادی است که محققان تغذیه دام استفاده ترکیبی از مولکولهای آلکالایزر و بافر بالانس شده را به جای استفاده از یک نوع بافر به منظور جلوگیری از اسیدوز پیشنهاد نموده اند و در کشورهای پیشرفته هم اکنون در حال استفاده است اما در عمل و در شرایط ایران استفاده صحیح و دقیق ترکیبی با بیش از ده آلکالایزر و بافر غیر قابل انجام بوده است. اما آلکوباف با ترکیبی از عناصر و موادی که به صورت حرفه ای بالانس و با تکنولوژی پیشرفته در یکی از بهترین کارخانه های مکمل سازی به صورت همگن و با تکنولوژی روز تولید شده است.

 

مزایای مصرف آلکوباف که همان مزایای مصرف ترکیبی آلکالایزرها و بافرها است عبارتند از:

1-   خنثی سازی اسید حاصل از تخمیر کربوهیدراتها در شکمبه و نقاط مختلف دستگاه گوارش که نهایتا منجر به جلوگیری از اسیدوز می شود.

2-   خوشخوراکی بیشتر نسبت به بافرهای موجود در ایران بدلیل ترکیبی بودن آن.

3-   ترکیبی از چندین آلکالایزر و بافر قوی که در نقاط مختلف دستگاه گوارش فعال می باشد.

4-   با مصرف آلکوباف می توان جیره هایی بالانس نمود که میزان علوفه و درصد ADF بسیار کمی داشته باشند که موجب افزایش تولید در پیک و تداوم شیردهی خواهد شد.

5-   افزایش هضم سلولز که موجب افزایش تغییر و تحول در شکمبه و کاهش انباشتگی خوراک در شکمبه شده و بدنبال آن مصرف بیشتر و منظمتر خوراک را منجر می شود. ضمناً این مسئله در ایران بسیار مهم است زیرا قسمت عمده علوفه را سیلوی ذرتی تشکیل می دهد که هم حاوی سلولز است و هم به اسیدوز حاصل از هضم کنسانتره کمک می کند که آلکوباف هم هضم سلولز را بیشتر و هم اثرات اسیدی را خنثی می نماید.

6-   افزایش نسبت استات به پروپیونات و در نتیجه افزایش درصد چربی شیر در گاو شیری و افزایش میزان وزن در پرواربندی

7-   جلوگیری و کاهش لنگشهای غیر عفونی حاصل از تورم لایه سم بدلیل کاهش هیستامین و اندوتوکسینهای خون

8-   افزایش قابل توجه تفاوت آنیون-کاتیون جیره ( DCAD ) بدلیل اینکه فاقد گوگرد و کلر بوده و حاوی مقادیر قابل توجه آلکالایزر و بافر می باشد و می تواند ظرفیتهای بالای تبادل یونی را دارا باشد.

 

9-    کاهش استرسها خصوصاً استرس گرمایی

10-                      نگهداشتن اسیدیته شکمبه بین 6.2 تا 6.8 حتی در مواردی که مصرف کنسانتره بیش از 70 درصد ماده خشک جیره باشد.

11-                      افزایش عمر اقتصادی گاو بدلیل کاهش اثرات سوء حاصل از تاثیرات منفی کاهش پی اچ خون بر کلیه، کبد، استخوان، آنزیمها و هورمونهای بدن

12-                      کاهش فشار خون

13-                      این ترکیب بدلیل داشتن ترکیبات کاتیونی با خواص بافری و قلیائی (آلکالایزری) خود، قبل از جذب در محیط داخل دستگاه گوارش اسیدهای تولید شده را خنثی می کند و بعد از جذب در داخل خون نیز میزان اسیدیته خون را نیز ثابت نگه می دارد.

 


نظر() آلکوباف - اسیدوز ،

 شیر یعنی...   


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ